15.1.10

GÖR ETT AVTRYCK

Kommer ni ihåg när fröken sa till oss att tala med små bokstäver. Det är slut med det nu. Vad jag säger kanske inte är så viktigt men det är viktigt att jag säger det och säger det högt. Tiden är inne då vi måste överrösta alla budskap som inte kommer från oss människor. Dem kommer från apparater och företag med meddelanden om att vi ska köpa deras varor. Dem säger att det är för att dem är bäst men det är för att någon i toppen av pyramiden ska kunna köpa en dyrare bil och skrikigare smycken. Det ska synas att man gör bra ifrån sig. Men jag tar inte ens bussen till jobbet. Jag cyklar eller går. För tillfället det sistnämnda för jag har punktering. Om du har en krita så skriv. Skriv där du står och inte där du får. Här och nu ger jag dig tillåtelse att höras och synas. Vad har du på hjärtat. Om ingenting dyker upp så vill jag fortfarande höra att det slår. För jag vet att det slår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar