11.10.09

Ansvar, min en gång svurne fiende.

Allt står stilla. Det surrar lite från kylen när jag sakta pillar i mig en skål med flingor. Kom precis hem. Det är tidigt på morgonen och jag har inte sovit än. Kombinerar kvällsmat och frukost. Kan också vara så att skålen jag blygsamt stoppar i mig är obestämd. Allt beror på ifall jag somnar. Jag somnar. Frågan är när jag vaknar. Söndag och Simpan. Det känns tryggt och mysigt. Mitt nya favorithäng. En stor presskanna för 40 spänn. Det känns öppet och bra. Om någon trillar in så är det bara att hämta en till kopp. Det är inget helrör på krogen. Det finns ingen anledning att snåla. Söndagen är dagen då man ska ta hand om sig själv. Ladda inför den nya veckan . Göra saker. Men långsamt. Jag har hittat en gammal hund. Ska ta hem och känna på det i några dagar. Men först London. Allt känns lugnt, fint och stilla. Söndag. Vilodagen. Sedan har jag saker att pyssla med måndag och tisdag. Fixa lite pengar, ringa några samtal. Ansvar, min en gång svurne fiende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar