20.10.09

Göteborg->Malmö 1:-

Jag samlar damm på mina tangenter. Rädd igen. Att inte skriva bra nog. Det är okej. Jag får skriva hur dåligt jag vill. Det finns ett värde i dåligt också. Ett ständigt jonglerande med kvalitet, innehåll och ärlighet. Ibland får man med allt. Andra gånger ingenting. Då kanske man bör trycka ner kontroll och a. Backspace. Trots det är allt lika viktigt. Allt är byggstenar för framtiden. Vi bygger och raserar. Upplevelser och erfarenheter får vi längst vägen. Bränn den där skiten till grunden. Jag har haft tankar om att gå och sparka sönder ett gammalt konstverk som jag en gång gjorde. Vid närmare eftertanke tror jag att skiten ska brinna. Stoppa pressarna. Tidningsbudet står i lågor. Eld är en bra illustration av hur en kraft blir en annan. Medan det gamla brinner och blir till aska så skapas det ljus och värme åt nuet. Framtiden är dagens bränder imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar