22.9.09

Naked Lunch

Petar på smutsen. Den fastnar och jag rullar den mellan pekfinger och tumme. Natten har kommit och dofter. Rått kött, damm, tillagat kött, tobak och svett. Bara de starkaste överlever. Vill jag känna spektrumet måste jag först lämna lokalen länge nog att mitt system töms. Lägenheten behöver både städas och vädras. Men jag har haft söndag två dagar i rad och klarar inte så mycket mer än att slänga mina fingrar på dessa tangenter. En till cigarett. Sov. Gå upp tidigt. Ställa mig framför vägskälet mellan toan och loungen. Gå in på toaletten och ta en varm dusch. Kasta av apan från min rygg och låta den virvla ner i avloppet med det vatten som blandats med svett och damm. Raka mig. Ät endast frukost den tid som ätandet tar. Försök att pricka in en tvättid. Det där räcker för nu. Längre än såhär kommer jag inte i natt. Längre än såhär behöver jag inte komma. Inte i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar